Wilma de Buck

Wilma is dagelijkse voetganger om de zintuigen te voeden. Voor frisse lucht, ruimte en beweging in hoofd, hart en ziel. Wandelt ook graag in bergen, steden, aan zee. Alleen en in goed gezelschap. Om tot rust en bezinning te komen, anderen te ontmoeten en andere werelden te ontdekken zonder ver te hoeven reizen.

Zet zich met alle liefde in voor meer bewegingsruimte voor voetgangers in alle snelheden. Voor ruime stoepen, onverharde wandelpaden, rafelranden, vrije speelruimte en natuur dichtbij. Lang geleden al met velen geprobeerd de kap van het stadsbos voor de snelweg door Amelisweerd tegen te houden.

Woont ruim 40 jaar in Utrecht, gestart als fietser en met de toegenomen drukte en corona steeds meer voetganger. Het liefst op onverharde paden, trage tochten en klompenpaden. Omdat er dan zo veel meer te ontdekken is rond forten, langs rivieren, in parken en voedseltuinen.

Actieve en betrokken Utrechter in de bewonersbeweging ‘van onderop’. Initiatiefnemer van Utrecht in Dialoog, Wijkwijzer NoordOost en de Bewonersexpeditie Gemeenschapskracht. Brengt graag mensen met elkaar in gesprek die elkaar niet vanzelf tegenkomen, ook over lastige thema’s.
Werkt als zelfstandig ondernemer, wandelcoach, coördinator, trainer en adviseur aan een gezonde stad, leefomgeving voor jong, oud, nieuw en iedereen. Verzorgt dialoogtrajecten, workshops en trainingen op maat om vanuit breder (in)zicht een betere toekomst te realiseren.